– Å få relevant arbeidserfaring og samtidig lære mye nytt om markedsføring er gull verdt. Jeg elsker å jobbe i Mills og har følt meg som en del av laget fra dag én, forteller Zakarias Hosseini fra Oslo.

24-åringen studerer Reklame og merkekommunikasjon ved Høyskolen Kristiania. Han kom først inn i Mills som praktikant i vinter, før ansettelsen ble videreført til et «summer internship».

Rundtur på Østlandet

I sommer skal Zakarias blant annet se på hvordan vi kan gjøre ikonet Mills Majones relevant for enda flere målgrupper, i flere brukssituasjoner. Ved hjelp av en kort spørreguide vil Zakarias hente innsikt fra personer i sitt eget nettverk, og spesifikt ta for seg yngre målgrupper for å bedre forstå deres behov og spisevaner.

I tillegg har han allerede gjennomført en rundreise på Østlandet for å se på produktplasseringer i butikker i ulike kjeder, for å kartlegge suksesskriterier for et nytt produkt Mills vurderer å lansere. På tampen av sommeren skal han levere en sluttrapport, og i tillegg presentere sine viktigste funn og funn og anbefalinger til selskapet.

Fra sommerjobb til fast jobb

Selskapet har ved flere anledninger gitt fast jobb til nyutdannede etter fullført sommerjobb eller praktikantplass. I fjor fikk Marianne Braastad (29) fast jobb etter internshipet, og er i dag produktsjef for blant annet Mills Majones.

– Det var en unik mulighet til å få relevant praktisk jobberfaring hos en av landets råeste markedsavdelinger. Vi fikk tildelt en reel problemstilling som Mills sto ovenfor og fikk tilgang de ressurser som krevdes for å løse oppgaven. Dette var utrolig spennende å få innsikt i hele verdikjeden til Mills og deres arbeidsmetodikk og veldig stas når jeg ble tilbudt fast jobb etterpå, sier hun

Mills er full av lovord om summer intern-ordningen.

– Dette er en veldig fin måte å bli kjent med potensielle nye ansatte, samtidig som vi er med på å gi relevant arbeidserfaring til unge talenter, sier marketingdirektør i Mills, Lars Marius Lauten.

Potensiell arbeidsgiver

Zakarias skal i første omgang videre til University of West London, hvor han vil ta siste året på bachelorstudiet med fordypning i PR and Advertising. Men han utelukker ikke en retur til Mills når han er ferdig med studiet.

– Mills er et tradisjonsrikt norsk selskap som hele tiden jobber med innovasjon og utvikling av nye produkter med fokus på bærekraft. Det er absolutt en potensiell arbeidsgiver for meg i fremtiden.